vrijdag 5 oktober 2007

Welke configuratie?

Toen ik eenmaal voor de GD427 had gekozen diende ik een beslissing te nemen m.b.t. het onderstel. De GD 427 nl. is leverbaar met twee verschillende onderstellen:
- Donor onderstel: Jaguar, welke zelf te monteren is.
- Nieuw onderstel: Euro (Ford Cosworth) welke door GD gemonteerd wordt.

Opmerking: Er is ook een Cobra-merk met de naam Euro-427.

Het Euro onderstel biedt meer set-up mogelijkheden en bespaart ook de nodige kilogrammetjes. De keerzijde van de medaille is dat het een stuk duurder is dan de Jaguar ophanging.

Uit diverse bronnen heb ik vernomen dat tijdens normaal gebruik de gemiddelde rijder (zoals ikzelf) geen verschil zal merken tussen beide varianten. Echter wanneer je gaat racen met de Cobra, dan is de Euro configuratie beter. Daar ik niet van plan ben om te gaan racen en ik zoveel mogelijk zelf wil doen heb ik gekozen voor het nagenoeg onverwoestbare Jaguar onderstel.

Wat zijn de visuele verschillen tussen beide:

Jaguar heeft achter 2 x 2 schokdempers en de euro 2 x 1
Jaguar heeft achter de remschijven langs het diff zitten en de euro bij de wielen.


De rechterfoto (zwart chassis) is de Euro configuratie.

Geen opmerkingen: