zondag 7 oktober 2007

Donor (05) reinigen en coaten

Het reinigen van de onderdelen heb ik gedaan met diesel. Vervolgens heb ik de roest verwijderd met diverse staalborstels die ik op mijn boormachine heb gezet. Van deze werkzaamheden wordt je wel echt smerig. Mijn kleren stonken dan ook heftig naar de diesel en olie. Gelukkig mag ik de geleende jas binnenkort teruggeven aan de Nederlandse staat.
Naast de boormachine heb ik ook gebruik gemaakt van een Dremel clown.

Na het mechanische werk heb ik vervolgens alle onderdelen gereinigd met sterk alkalische reinigingsmiddelen (mengsel van loog en afwasmiddel). Na deze behandeling zijn de onderdelen goed gespoeld en gedroogd.

Kort na het drogen heb ik twee lagen grondverf (rode) en twee lagen zwarte hoogglans aangebracht.
Voor het gronden en verven heb ik de producten van Hamerite gebruikt. Ik heb nog overwogen om POR15 te nemen (vergelijkbaar product als Hamerite). Waarom ik toch voor Hamerite gekozen heb:
- Goede recessies gelezen, zeker wanneer dit in combinatie gebruikt werd met de rode grondlak.
- Gemakkelijk te verkrijgen is, ook in spuitbus.
- Bij POR15 moest ik weer een mailorder maken etc.
- UV bestendig is.

Geen opmerkingen: