zondag 7 oktober 2007

Donor (04) demonteren

Het verwijderen van de benodigde componenten

uit de achterterrein is smerig werk. Dit komt ondermeer

omdat de (kardans)koppelingen van de aandrijfassen

gesmeerd worden met vet. Dit vet kom je dan ook

overal in dikke lagen tegen. Verder ben ik in de

draagarmen nog kastanjes tegen gekomen??

Het demonteren op zich is niet moeilijk, echter je

moet wel beschikken over Engels gereedschap wat

tegen een stootje kan. Ik ben dan ook blij met de

investering in mijn Metrinch gereedschap. Zoals de

naam al doet vermoeden kun je dit gereedschap gebruiken

op zowel metrische als ook inch bouten en moeren.

Om de moeren los te krijgen heb ik vaak de moer moeten

verhitten en mijn dopsleutel moeten verlengen met een

metalen pijp van ruim 1 meter. Met veel moeite kwam

dan de moer met een droge knal los. Het voordeel van al

dat vet was dat er weinig roestvorming was.

Geen opmerkingen: