zondag 7 oktober 2007

Donor (03) Ophalen donoronderdelen

Na een berichtje van John heb ik me een aanhanger gehuurd
en ben ik op 16 december 2006 de achtertrein gaan ophalen tijdens een regenachtige dag. Wegens enkele problemen in Engeland had John de voortrein niet kunnen krijgen. Enkele weken later heeft John me de voortrein thuis komen afleveren.

De achtertrein die ik heb gekregen zag er goed uit en was voorzien van een ABS en een tractioncontrol systeem. Dit betekend dat het bouwjaar van XJS waaraan het onttrokken is ongeveer rond 1985 moet zijn geweest (op de as stond het bouwjaar 1983).
Voordat ik de achtertrein ben gaan demonteren heb ik deze eerst

afgespoten met een hoge drukreiniger bij de lokale wasstraat. Ik heb hier op een zaterdagmiddag ongeveer ½ uur staan te spuiten wat resulteerde in een lange wachtrij en heel veel vette troep min de wasstraat.

De achtertrein weegt ongeveer 100 kg (mogelijk meer) en John had deze met een hijskraantje bij mij op de aanhanger gelegd. Ik was toen ik thuis kwam dan ook blij met een van mijn eerste aankopen, nl. een motortakel. Deze kwam goed van pas.

Toen John de voortrein kwam leveren had hij de veren al doorgebrand.

Bij het demonteren kunnen de gespannen veren tot gevaarlijke situaties leiden.

Geen opmerkingen: