zondag 2 mei 2010

Brandstoftank sensor

In de brandstoftank zijn schotten aangebracht om het klotsen van de brandstof tegen te gaan. Om te voorkomen dat de vlotter tegen de een schot vast komt te zitten heb ik aan de buitenzijde het schot afgetekend.
Op deze foto zie je de binnenzijde van de tank. Waar je tegenaankijkt is een klepje, met een scharnier. In deze ruimte wordt de flotter geplaatst.

Om de vlotter te kunnen plaatsen zijn de voorgeboorde gaten vergroot naar 6 mm waarna ik mbv een blindklinkmoerentang draadbussen in heb gemaakt. Na het boren natuurlijk de vlotterkamer uitzuigen.

De vlotter bestaat uit 4 onderdelen te weten een vlotter, een ijzerdraad voor het bevestigen van de vlotter een schakelaar met een draad. De ijzerdraden dienen op maat gemaakt te worden en aan elkaar bevestigd te worden. Hiervoor heeft de fabrikant drie kleine pinnetjes toegevoegd. Na enig speurwerk bleken deze boven op de vlotterschakelaar geplakt te zijn.
Nadat de ijzerdraden aan elkaar zijn gemaakt en gesoldeerd wordt de sensor mbt afdichtingskit aangebracht op de tank en vastgezet met M4 schroeven.

Geen opmerkingen: