zaterdag 6 februari 2010

aandrijfas

Bij elk project is er wel een item dat niet vlekkeloos verloopt. In mijn
geval is dat de levering van de aandrijfas. De aandrijfas was
begin 2008 besteld en in augustus 2008 geleverd.
Tijdens het monteren bleek als snel dat hij niet paste.
De Yoke, welke in de vesnellingbak gaat kwam niet overeen
met mijn versnellingsbak. Ford gebruikt de T5 bak in diverse variaties voor diverse automodelen. Er werdt dan ook een Yoke gebruikt die te licht was voor mijn bak (T5 WC). De yoke paste dan ook fysiek niet. De aandrijfas werd teruggestuurd, echter kwam wederom verkeerd terug. Uiteindelijk hebben Mischa
(Speedon) en ik het heft zelf in handen genomen. Omdat ik nog
spullen in Amerika moest bestellen, heb ik gelijk de Yoke laten
meekomen. Vervolgens heeft Mischa de aandfrijfas laten
aanpassen en balanceren in Nederland.

Alhoewel dit nogal wat tijd in beslag heeft genomen, heeft dit
mijn voortgang niet in de weg gestaan. De studie Hogere
veiligheidskunde (HVK) heeft er nl voor gezorgd dat de
voortgang in 2008/2009 beperkt was.

Geen opmerkingen: