zaterdag 6 februari 2010

Aanpassing brandstofleiding

De koperen brandstofleidingen komen in de motortuimte omhoog.
Ik was echter hier niet tevreden over. Wanneer ik de brandstofslang zou montern op de bestaande postie, dan zouden deze brandstofslang van 19 mm vrij hoog in de motorruimte komen. Vervolgens zou deze dan met een bocht naar beneden moeten gaan. Bij het lokale truckservice bedrijf KM Truck Center vond ik knelkoppelingen die ik kon plaatsen op de brandstofleidingen.

Als bonus had men ook nog slangenpilaren van 8 mm.
Omdat de brandstofaasnluiting op het ford block 7 mm was,
hoef ik geen verloop meer te maken in de brandstofslang.
Omdat ik de leidingen moest afzagen heb ik deze eerst gevuld met een papieren tissue, zodat geen zaagsel in de brandstofleiding zou komen. Dit kan nl de injectors verstoppen.
Na het zagen werd de prop te zamen met het zaagsel uit de brandstofleiding geblazen.








Geen opmerkingen: