zondag 1 mei 2011

Rolbeugel 2

Mallen gemaakt waarmee de grote van het gat bepaald gaat worden. Vervolgens het gat vergroot zodat de rubber past.


Het gat van de achtersteun moet in tegenstelling tot de andere gaten, van bovenaf gemeten worden. Het maken van mallen is voor de plaatsing van de rolbeugel(s) zeer belangrijk.


De gaten zitten erin en de rubbers passen


De bevestiging van de achterste poot wordt bevestigd boven op de veerpoot.

Laatst hoorde ik dat ze bij GD een cobra hadden opgetild aan de rolbeugels. Dit om aan te tonen dat de rolbeugels van goede kwaliteit zijn. Ik hoop dat ik nooit de sterkte van de rolbeugels hoef te testen.


Om de veerpoot op de juiste plaats te krijgen wordt gebruik gemaakt van een krik. Hierdoor kon ik de bouten gemakkelijk verwisselen.


Het resultaat (de beugel heb ik voor montage voorzien van een coating)





Om te voorkomen dat er water naar binnen kan komen zijn aluminium keringen aangebracht.

Geen opmerkingen: