vrijdag 10 april 2009

Motor (14) Demontage balancer

Bij het verwijderen van mijn oude balancer heb ik lesgeld betaald.

Ik wist nu dat met een gewone poulie trekker de balancer uit elkaar wordt getrokken.
Ik heb een Haynes repair manual van de Thunderbird. Hier stond een puller in afgebeeld voor een harmonic balancer.
Samen met mijn buurman Jos hebben we het principe van deze puller bekeken en onze eigen puller gemaakt van een staalplaat waarom we een grote bout hebben gelast, waar vervolgens de moer door ging.
Vol enthousiasme zijn we vervolgens aan de slag gegaan.
Om bij de balancer te komen moesten we eerst een deel van de koelslangen demonteren en de kruisversteviging van het chassis
Toen we de eenmaal de puller op de balancer konden zetten, was deze snel verwijderd van de krukas.

Geen opmerkingen: