zondag 10 februari 2008

Motor (07) Huwelijk

Ik heb ooit gehoord dat het samenbouwen van de motor aan chassis het huwelijk wordt genoemd. Nou vandaag wordt dan het huwelijk voltroken.

Nadat de versnellingsbak aan de motor is gemonteerd wordt de motor in de take gehangen.

De motor met versnellingsbak komen bij het omhoog takelen automatisch in de juiste positie te hangen.
Met twee personen is het plaatsen van de motor met versnellingsbak een fluitje van een cent. De motorsteunen passen precies om de steunen die aan het chassis zijn gelast. Tot op vandaag ben ik zeer te spreken over de maatvoering die Gardner Douglas hanteerd. Alles past zoals het behoort te passen.
Wel was ik blij dat ik de waterpomp nog niet gemonteerd had aan het blok.
Hierdoor was het blok aan de voorzijde ongeveer 20 cm korter.
Het monteren van de waterpomp en poulies zijn werkzaamheden die ik ga uitvoeren nadat het blok geplaatst is.
De versnellingsbak is voorzien van een steun. Voor deze steun wordt door Jos een plaatje gemaakt, zodat deze verbonden wordt met het chassis. Op de foto zie je een balkje liggen, daar waar de steun moet komen.