zondag 20 april 2008

Motor (09) Koeling

Nadat ik alle spullen binnenhad gekregen kon ik beginnen met het monteren van de koelventilatoren. Volgens de gebruiksaanwijzing moest ik ze aan de voorzijde van de radiator plaatsen (en tevens de rotoren omdraaien). In overleg met Mischa (Speedon) besloten om ze aan de achterzijde te plaatsen. Dit gaat net.
Bovenop is het expansie tankje geplaatst van de koeling.
De ventilatoren zijn met zgn streps aan de radiator bevestigd.
Het moeilijkste van dit karwei was het vinden van de juiste route voor de onderste koelslangen (van radiator naar onderkant waterpomp). Zeker omdat de ventilatoren aan de achterzijde
moesten komen.

De radiator steunt aan de onderzijde op de metalen beugels, welke ik voorzien heb van een stukje rubber afkomstig van een oude fietseband. Hiermee bescherm ik zowel de radiator als ook de poedercoating die aangebracht is.

Het moment dat de motor gestart gaat worden komst steeds dichter bij. Voordat het zover is dienen er nog de volgende zaken gemonteerd te worden:
- uitlaatsysteem (in bestelling)
- enkele draden van de bekabeling
- aandrijfas ( in bestelling)


Wanneer de motor gelopen heeft kan de body komen. De body wordt na de zomer vakantie verwacht.

PS:
Vorig weekend bij Mischa geweest om het expansietankje te laten modificeren. Toen ik daar was werd me de mogelijkheid geboden om een ritje naast Mischa te zitten in de 400 pK sterke GD427.
Als je zoiets mee maakt weet je gelijk weer waarom je hebt gekozen voor de GD-cobra met een V8 motor.

1 opmerking:

Anoniem zei

wordt mooi Koos

Groet Mischa