zaterdag 8 september 2007

De keuze

Ik had me een beslissingsmatrix gemaakt en wist nu voor welke kit ik zou gaan. Ik ging voor mijn eerste liefde de GD427 MKIII, welke ik in fases bij GD in Engeland zou gaan kopen.

Toen ik eenmaal de beslissing had genomen werden de nadelen die de kit nog voor mij had in 2006 plotseling opgelost. De leverancier had nu ook een 427 body (MKIV) en een actieve Nederlandse vertegenwoordiger (Speedon).

Verder kreeg ik kreeg van Cors (cobraforum) een zetje toen hij me direct na mijn vakantie (augustus 2006) belde met de vraag of ik er al uitwas m.b.t. de keuze van kit en of een presentatie wou geven over de zoektocht naar de juiste kit, tijdens de Cobra Saterday.
Op de Cobra Saterday 2006 heb ik tijdens de presentatie dan ook bekend gemaakt dat ik een GD427 MKIV ga bouwen.

Geplande specificatie:

  • GD427 MK- IV (jaguar)
  • Ford 302 (5,0 l) V8 EFI met > 245 pk (285 lbs/ft oftewel 386 Nm)
  • 3,54 sperdifferentieel
  • Borg Warner T5 versnellingsbak
  • Dubbele rolbeugel
  • Geen zij-uitlaatsysteem
  • Kleur donker blauw
  • Kleine luchthapper

De pk/gewichtverhouding is vergelijkbaar met een Porsche Cayman S (220 pk/ton). De Porsche accelereert in ruim 5 seconden naar de 100 km/uur. Voor mij als gemiddelde rijder is dat meer als snel genoeg.


Tijdsplanning:
Het is een hobby en in mijn optiek moeten hobbies:

  • Leuk zijn.
  • Geen must zijn.
  • Een uitdaging bevatten
    Vandaar dat ik verwacht dat de auto ergens rond 2010 klaar zal zijn.



.

Geen opmerkingen: