maandag 7 september 2009

Body preparatie


Na 4 maanden zwoegen aan mijn HVK scriptie heb ik eindelijk weer
tijd gekregen voor mijn hobby. Gelijk maar begonnen met het
verwijderen van de flashlines.
De motorkap en de kofferdeksel heb ik eerst met een vijl behandeld en vervolgens met schuurpapier.
De flashlines op de body heb ik gemakkelijk kunnen verwijderen
met een mesje uit een Stanleymes. Om dit gecontroleerd te doen
heb ik stroken schilderstape aan beide zijde van de flashline geplakt. Vervolgens ben ik hier met het Stanleymes overheen gegaan.
Nadat ik de gehele body heb gehad ben ik gaan schuren met korrel
1000. Er werd geadviseerd om te beginnen met 400 vervolgens 800 en uiteindelijk 1200. Om geen risico te nemen ben ik begonnen met 1000. Dit werkte prima.
De kwaliteit van de body is nagenoeg perfect. Op enkele plaatsen is er tijdens het fabricage proces een kleine luchtbel ontstaan. Deze plek zal ik naderhand moeten vullen met gelcoat. Verder heb ik enkele kleine plekjes ondekt waar ipv van blauwe gelcoat witte zit
en visa versa. Deze plekjes zijn ter grote van een speldenkop.

De plaatsen waar ik geschuurd heb zijn goed zichtbaar. Er waren reeds enkele personen die zich afvroegen of dit nog ooit goed ging komen. Vol overtuiging heb ik gezegd "maak je geen zorgen, het komt goed". Nu maar hopen dat ik deze uitspraak kan waarmaken.













Geen opmerkingen: