zondag 7 juni 2009

Motor (15) montage balancer & krukassensor

Mischa had de balancer meegenomen om af te laten draaien en om het getand wiel te monteren
tussen de balancer en de poulie.
Nadat de balancer weer gemonteerd is dien ik een steun te fabriceren voor de sensor. De sensor moet aan de onderzijde komen.
Na een speurtocht op internet heb ik enkele ideen opgedaan voor het monteren van de krukassensor.
Van een stuk aluminium van 2 cm dik heb ik met een decoupeerzaag de vorm uitgezaagd. Dit gaat zeer langzaam, echter met een smeering van lampenolie was dit te doen. Vervolgens het ik enkele patentpluggen gemonteerd in het aluminium. Dit verdiende mijn voorkeur boven het tappen van schroefdraad in aluminium. De sensor dient alleen nog gepositioneerd te worden op 0,5 mm van het getand wiel


Geen opmerkingen: